Khamis, 30 April 2015

Dukaku...La Tahzan wahai insan yang lemah...

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...aku masih mampu bernafas di saat ini...Hari-hari yang berlalu memang cukup mencabar bagiku...



Exam...




Exam yang sebelum nih bagi aku..aku cukup yakin yang "I definitely can do this!" 



Now...




Aku tak tahu dengan apa yang akan jadi dengan hari mendatang...

To make it simple...

I have ruined my own chance to pass this pediatric posting exam...



Terrible...

Ashamed of myself...

How am i going to face this?

Clueless...




My first experience...i was so blur and thought block. Sedih sangat sebab aku tak boleh jawab soalan examiner...disebabkan anxiety dan nervous yang melampau...


Feel derealization..is that me? 

Benda dah lepas...tapi mungkin senang bagi sahabat-sahabat aku...aku appreciate sangat bila depa try to calm me down...tapi aku baru nak adapt for this kind situation...sebab aku tak pernah kena seteruk macam nih...

Aku selalu fikir positif..Bukan aku tak study..aku dah baca tapi at that time..my brain just shut off like that...

Sedih sangat dengan performance teruk aku...

Sekarang yang tinggal bagiku hanyalah tawakkal kepada ALLAH SWT..Semua sudah tertulis...aku hanya mampu mengharapkan keajaiban untuk berlaku...



Aku takut untuk FAIL. Tapi aku kena redha. Mungkin ada salah dan silap aku dan ALLAH nak tunjuk di situ yang "Syahirah, lah tahzan...."



Bukan mudah untuk aku menahan air mata...Aku jenis yang kuat tapi bila menyentuh harapan ayah terhadap aku..aku jadi lemah...senang sangat nak menangis. Aku tak boleh bayangkan bila aku cium tangan ayahku besok...look at him straight in the eyes,,,mungkin aku akan menangis lagi.

Ayah seperti biasa...tenang. Cukup bagiku bila ayah dengar luahan aku..doakan aku dunia dan akhirat. Doa ayah yang aku harapkan sangat-sangat.



Aku kena kuat. Panjang lagi kehidupan aku.Mungkin ALLAH ada perancangan yang lain bagiku. Hikmah disebalik kedukaanku...mungkin ada bahagia disebaliknya.




Aku berharap.

Aku berdoa.

Semoga apa yang aku harapkan dan doakan dengan keizinanNYA.

La Tahzan..InnaALLAH hamaana..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan