Rabu, 6 Mei 2015

Peringatan buat ladies!!

Assalamualaikum...

Post fresh dari aku untuk korang

Ceritanya panas lagi, baru 4 jam yang lepas terjadi dekat aku sendiri...
Aku dalam bas on the way balik dari sungai petani ke kuantan. Initially, memang perempuan yang duduk sebelah tapi dia turun dekat ipoh. 

So datangla PAKCIK INDIA TAK GUNA ni (aku bukan racist, suka hatila korang nak cakap apa)..
Mula-mula tu senyap ja...tapi tiba-tiba aku rasa ada tangan duk merayap.Terkejut aku!! Aku tampaq sekali tangan PAKCIK TAK GUNA tu! Tak kisahla kau tua ke apa ke? Memang tak patut pun! Dah tahu duduk sebelah perempuan, tangan tu janganla over pulak! Memang nak makan tangan la pulak kan??

Time aku kena tu pun dah nak sampai Kuantan. Memang celik je la mata ni. Panas membara.
Memang salah orang kau kacau aku. Aku bukan macam perempuan lembik kat luar tu. 

Dah nak sampai terminal tu, kau buat-buat tanya pulak " Bas masuk terminal? " Time tu memang rasa macam nak sembur je ...

Sabar-sabar...

Laju je kau nak keluar bas kan?? Memang takla..

Aku kejar je dia " Eh, pakcik!!! Nak pergi mana tu!!! Tadi dalam bas, pakcik raba saya kan??"
(Sapa yang kenal aku, tahula suara tinggi mana yang aku guna) Memang tengah panas!!

Dengar je, pakcik-pakcik teksi, drebar bas datang...kecoh jugakla tadi...

PAKCIK INDIA tu kena penumbuk segala...terkejut aku! Dlam fikiran aku memang nak kena report polis. Sebab benda macam ni kena ajar sikit , nanti banyak lagi perempuan yang bakal kena dengan jantan-jantan tak guna ni.

"Tolongla adik...pakcik orang susah..anak kecik-kecik lagi...tolongla adik.."

Ehh...time ni baru nak mintak tolong. 

" Eh pakcik, kalau pakcik ada anak, pakcik tak marah ke orang buat macam tu dekat anak pakcik?? "

"Pakcik jangan ingat saya senyap dalam bas saya ok..saya bukan maca perempuan yang senyap-senyap..kalau orang raba biar je..."

"Saya nak report polis biar semua orang tahu dan takde yang kena lagi lepas ni"

Pakcik tu sujud merayu depan aku...jangan bawak ke lokap....

Kesian pulak aku...

"Saya gantung dirila...tolongla adik..."

"Memang patut pun pakcik gantung diri. Elok sangatla pakcik buat macam tu??"

Pakcik-pakcik teksi yang kat tepi dah geram dah aku tengok..aku?? 

Memang ingat nak ke balai ja...

Call ayah, line takdak la pulak...

Last-last aku tanya..

"Mana IC pakcik!!! Bawak sini saya nak tengok!!!"

Pak cik jangan ingat boleh lepas. Sekarang zaman media sosial semua...Sekejap je kalau saya nak bagi satu MALAYSIA tahu pakcik orangnya macam mana...

Aku dahla nak exam final. Sibuk pulak tu. Ingat aku ada masa nak naik turun court semua! 

Dah...

Aku nak ingatkan dekat perempuan-perempuan dekat luar sana!

DARE TO SPEAK OUT!

Tak kisahla korang kecik manapun...

ORANG "GS" macam nih memang kita kena ajar...biar malu sikit dekat masyarakat!

Aku taknak upload IC! Biar ALLAH balas balik apa dia buat dekat aku...

Tapi PAKCIK "S" alamatnya dekat TAMAN PENGGIRAN TERLA...KUALA TERLA.

Pandai-pandaila kau teruskan hidup tu!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan