Khamis, 23 April 2015

PARTY & PRESENTATION

Assalamualaikum...

Alhamdulillah sebab sekarang masih mampu lagi ketuk-ketuk keyboard nih untuk korang even though mata aku dah macam panda beranak kembar...(Bahana  tidur 3 jam je semalam semuanya sebab yang kat bawah nih)

Alhamdulillah lagi sebab aku BERJAYA harungi hari ni (22/4) dengan jayanya...

Apa yang special sangat hari ni kan?

Sebenarnya aku ada presentation. 

Yes...A PRESENTATION.

Walaupun dah present dah kali ke berapa entah...terlalu banyak tapi this one is different sebab supervisor aku nih  garang banyak-banyak and unexpected.That one seriously make me scare gila sebab most of orang yang present dengan dia memang akan kena tengking whatsoever!

Huh!

Long story, ceritanya aku memang dah tahu yang aku akan present time minggu last posting...
Mulanya, aku memang tak prepare langsung! LANGSUNG! Sebabnya aku ingat sepatutnya kau present jumaat nih. Tapi, nak dijadikan cerita, aku salah tengok jadual 
(maybe power spec aku dah naik kut..huhu)

Class rep aku, 2 hari lepas tanya,

"Sheera, present topic seminar Rabu ni kan? Dah confirm dengan Dr?

Aku, " Eh, taklah Izzah, sheera hari jumaat nih"

"Oh ye ke? Rasa macam group sheera yang present"

Aku dalam hati ( Eh, Izzah nih..aku hari jumaat la..konfiden habiss)

Last-last Izzah datang kat aku dengan jadual seketul depan aku. 

Ohhhhemmmmgieee!! Betullah aku present Rabu nih...dan aku tak prepare apa-apa pun lagi...

NERVOUS & SERABUT

Satu je yang aku fikir
PADAN MUKA KAU! BUAT LAST MINUTE!

So semalam memang aku all out la! Kawan-kawan sibuk dekat ward tapi aku pulak dengan laptop, googlescholar nak buat seminar.That is so sad and pathetic.Orang study untuk exam next week tapi aku prepare slide seminar...

At first aku memang buat slide tu based kefahaman dan requirement from Dr. sendiri yang dia nak itu dan ini..

Forgot to mention topic seminar aku ..CHRONIC ILLNESS IN CHILDREN

Buat punya buat, dalam petang tu aku dah siap dah...konfiden macam lengkap la

Tapi, saja aku nak tanya presenter group lepas apa expectation dr, grang ke tak...apa yang nak dihighlightkan...

And turn out to be kawan aku mentioned memang banyak beza dengan slide yang aku prepare..

 

 

Betapa nervousnya aku kan??

Ohhhhemmmmgieee!!

Do I need to redo it again??

Aku tanya roomate aku...and guessed what she said...

"Sheera, kite tak tahu slide awak nih nak cite apa sebenarnya? Too general...

Ohhhhemmmmgieee!!

Ok! Fine

I'll redo it ALL again...

Last night and end up aku tidur pkul 3 pagi...

So hari presentation, by the way prior to that kitaorang ada PARTY celebrate birthday lecturers including my supervisor too...

Share sikit moment party even though aku memang tak so into it..nervous!!

Hasil kreativiti bakal-bakal doctors


Lauk tak masuk lagi nih....

Ad hoc speech by birthday girl!

My inspiring new lecturer giving advice and thought... I'm touched! huhu


Only Dr. Aye Aye got to blow the candles...she was so so happy!!

Birthday card checked!

My "dalam hati ada taman" supervisor and very inspiring senior!

Mestila kena ada picture together! Spot me!
I'm tersepit!!


Tengah-tengah makan tu...

Dr cakap, sape present petang nih? Saya tidur la petang ni sebab y'all jamu banyak sangat makanan nih ha!!



Aku dengar tu..SUPER LEGA! Dr, please eat A LOT!!!

Haha...

Yang pastinya aku tak berselera sangat sbb lebih kepada nervous...

So masa yang ditunggu pun tiba...

Aku 4th presenter...

And suprisingly member sebelum aku yang present, sedikit pun Dr tak tinggikan suara...

Burden dekat aku makin tinggi la...

So, sampai turn aku....bla3 bla3 aku present....which aku memang overconfident...

Yang peliknya, Dr tak mencelah pun weyh!!

It can be either she like it or she doesn't care...

But, that's doesnt matter janji dia tak marah-marah...

Fuhhh!! Aku rasa effect happiness party tu masih ada :)

 SAFE landed kali ni...Alhamdulillah

And she did gave me 8/10..which i thanked her A LOT!!

HAPPY BIRTHDAY!!!

Good night to my entry PARTY AND PRESENTATION!

(Sorry, aku buat strory telling pulak)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan